Förberedelse för sötsug!

Imorgon är det minsann jag som skall bege mig iväg ut och handla. Många utav mataffärerna har skyltat om förvånadsvärt bra erbjudanden så det är väl bara att passa på! Skall ju dessutom bosätta mig i stugan någon dag, och då är det bra om man har ett stabilt 'nyttighetsförråd' som man kan vända sig till när sötsuget kommer krypandes. Bra alternativ för mig när jag får ett sådant sug på kvällskvisten är;
- 1-2 Finn Crisp med lax/makrill/tonfisk ovanpå
- Kesella/kvarg blandat med frusna bär och linfrön eller med tärnad frukt
- Morotsstavar och en magrare dipp
- 2 rutor mörk choklad (>70% kakao) och te
Ibland händer det att jag sitter framför tv:n med en skål med (grill-)kryddade popcorn och sodastreamat vatten. Haha, men det är väl kanske att försöka att undvika ändå. Sådana gånger känner jag hur jag förlorar kontrollen över ätandet, utan sitter bara och stoppar i munnen så fort jag har svalt det.. Negativt! Men det försöker ju som sagt att undvikas.
   Vad stoppar ni i munnen om ni får ett plötsligt sug under kvällen?

Nej imorgon skall jag inhandla följandeeee:
Tonfisk (i massor!), laxfiléer, ishavssallad, broccoli, kesella,
blåbär/björnbär/hallon, delicate thin crisp sesame, avokado och ägg.
Ser fram emot att få spendera pengarna på sådana gottigheter. Men innan det skall jag lyckas klämma in både ett träningspass och ett möte rörande min skolgång. Det känns väl lite mindre roligt. Men nu skall här sovas så jag orkar med allt sammans. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ina

Vad gott det lät med dina pizzasmörgåsar!



Är det du som tar kort på maten jag ser lite här och var i din blogg?=)

2009-06-17 @ 06:16:36
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Jag tål all typ av kritik, så lämna gärna en liten kommentar i följande fält:

Namn:
Spara namn?

E-mail: (visas inte)

Adress till blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0