Kesellaglass

Gjorde en glassvariant av kesellan som jag skrev tidigare. Även här känns det ju lite löjligt att skriva ut ett recept då man kan variera det på så många olika sätt. Helt efter smak och tycke, men kanske någon är nyfiken på hur jag gillar den? ;) Hur som helst är det vänligare mot din kropp på alla sätt än vanlig glass. Lite kolhydrater, mycket protein och mättande fetter ifrån nötterna.

Recept på glassen:
   300g kesella
   1 äggula
   30g hackade nötter
   2msk blåbär/björnbär (öka gärna på här, mina tog slut!)

Blanda alltsammans till en härlig röra, helst med en matberedare - fungerar bra med mixer eller elvisp också. Häll upp i en tillfällig förvaringslåda, garnera eventuellt med lite utav de hackade nötterna. Ställ sedan in i frysen ett par timmar. Ta fram en kvart innan servering för bästa konsistens. Kan ätas som den är eller till exempelvis frukt/bär. I mitt fall blir det jordgubbar, smaskens. Ät och njut!

OBS! Hela glassens innehåll:
~ Protein: 49g
~ Fett: 24g
~ Kolhydrater: 15g
~ Kalorier: 475
Nu skall jag smita ned till stugan! Ha en trevlig afton :)

Kommentarer

Jag tål all typ av kritik, så lämna gärna en liten kommentar i följande fält:

Namn:
Spara namn?

E-mail: (visas inte)

Adress till blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0