Snabbsallad

Jag insåg att kylskåpet var tömt på goda ingredienser. Både ägg, fetaost och majs var spårlöst försvunnet. Men skrapade ihop det som jag fann och gjorde mig en egen vitlöksdressing som satte smak på det hela också - supergott! Känns ganska löjligt att skriva in receptet på något som varenda kotte vet hur man gör, men eftersom jag har lite tid över så skriver jag in det ändå. Självklart går det att variera till oändligheten.

Recept till dagens (simpla) sallad:
Sallad
   3dl strimlas isbergssallad
   1 uppskuren mellanstor tomat
   30g tärnad gurka
   ½ uppskuren paprika
   80g köttfärssås
   60g tonfisk
   ½msk linfrön
   1msk sesamfrön
Vitlöksdressing
   2msk kesella
   2msk vatten/mjölk
   2-3 pressade vitlöksklyftor
   2tsk Lea & Perrins worcestershire sauce
   2 nypor salt och vitpeppar

~ Protein: 33g
~ Fett: 6g
~ Kolhydrater: 14g
~ Kalorier: 246

Kommentarer
Postat av: Sussi Fagerholm

Hej skoj att du gillade recepten, ska göra laxpajen imorgn ska komma ihåg att lägga upp en bild på den då, men det blir utan garneringen eftersom jag ska frakta den på torsdag.

Passra på att önska dig en trevlig midsommar!

Sussi

2009-06-16 @ 22:04:07
URL: http://nuskakilonabort.blogg.se/

Jag tål all typ av kritik, så lämna gärna en liten kommentar i följande fält:

Namn:
Spara namn?

E-mail: (visas inte)

Adress till blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0