Planering av vardagen

Min vardag är fylld av planeringar. Jag har under den senare tiden insett att jag behöver struktur för att få saker gjorda. Det gäller allt;  städning, mat, träning och skolarbeten. Det blir så mycket enklare om man har dagen planerad i förväg, då vet man vad som skall göras när. Då vill man verkligen ha det gjort, annars tvingas man ju planera in det en annan dag - vilket man sällan vill. Nej, jag trivs verkligen med att ha mina dagar planerade. Visserligen kan det ta några minuter att förbereda, men man tjänar snabbt igen det då allt är så strukturerat och färdigt att följa. Just att det faktiskt blir av väger väl upp allt.
Hur som helst så har jag därför gjort en enkel kostplanering för dagen, och en veckas träningsupplägg. Absolut är det inte säkert att jag följer det till punkt och pricka, det kan hända att jag behöver anpassa mig. Men jag har åtminstone någonting att utgå ifrån.
Matupplägget 16/6:
  Frukost: Macka med rökt regnbågsfilé + frukt
  Lunch: Tonfisksallad
  Mellanmål: Kiwi
  Middag: LCHF-pizza (som jag skrev receptet till igår) + grönsaker
  Kvällsmål: Kesellaglass, ifall suget kommer!

Träningsupplägget 16-21 Juni:
  Tisdag: Vilodag
  Onsdag: Löpning 20min
              Styrketräning - 40min
  Torsdag: Crosstrainer - 40min
               Afropowerdance - 55min
  Fredag: Vilodag/Promenader
  Lördag: Vilodag/Promenader
  Söndag: Medel/hög pulsspinning - 55min

Jag känner mig stark idag. Hoppas att det håller i sig veckan ut!

Kommentarer

Jag tål all typ av kritik, så lämna gärna en liten kommentar i följande fält:

Namn:
Spara namn?

E-mail: (visas inte)

Adress till blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0